Je telefooncentrale steeds in je broekzak? Het kan!

Herken je je als werkgever in het volgende: je hebt steeds meer werknemers die thuis of op een andere locatie van je firma werken? Je wilt echter wel dat de dienstverlening te allen tijde gewaarborgd blijft? En dat je medewerkers steeds telefonisch bereikbaar blijven voor andere collega’s en klanten? Dan is er goed nieuws, want dit kan! In deze blog leggen we je uit hoe je medewerkers steeds een volledige telefooncentrale bij de hand hebben.

Tijdens de werkuren steeds bereikbaar zijn, op welke locatie je ook bent. Het is geen toekomstmuziek meer, maar werkelijkheid dankzij de komst van cloudtelefonie.

Hoe werkt cloudtelefonie?

Je kan ervoor kiezen om op de pc, laptop of tablet van je medewerker de softphone te installeren. Dit is een softwareprogramma van de cloudtelefonie die het je mogelijk maakt om te bellen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een internetverbinding nodig zodat de telefoongesprekken via het internet opgezet kunnen worden. Een extra vast telefoontoestel meezeulen behoort dus voorgoed tot het verleden.

Een andere optie is de app van cloudtelefonie te installeren op je smartphone (zowel voor Android als iOS). Dankzij de app bel je eenvoudig via de centrale over het internet met je gsm.

Toegankelijk en gebruiksvriendelijk

Of je medewerkers nu de softphone of de app gebruiken, beide opties zijn even toegankelijk, gebruiksvriendelijk en bieden een waaier aan functionaliteiten. Zo heb je steeds toegang tot het ‘telefoonboek’ met alle contacten of kan je aan de hand van de statusaanduidingen zien of iemand van de collega’s bereikbaar is of niet (voorbeelden van statussen: beschikbaar, niet op kantoor, …). Bovendien bellen je medewerkers op deze manier ook steeds vanuit het hoofdtelefoonnummer van je onderneming. Klanten zien dus geen persoonlijke telefoonnummers, enkel het telefoonnummer van de zaak.

Cloudtelefonie biedt een heel resem aan voordelen, zowel voor jouw onderneming alsook voor medewerkers die op een andere locatie werken. Lees zeker ook eens onze blog De 8 voordelen van cloudtelefonie om nog meer pluspunten van cloudtelefonie te ontdekken.

Interesse?

Vraag een vrijblijvende analyse aan, waarbij onze experts uw situatie volledig onder de loep nemen en advies op uw maat geven.

Vraag uw vrijblijvende analyse aan
Contact